Selasa, 16 November 2010

PERSIAPAN NAK SAMBUT RAYA HAJI

n3 kali ni mesti lah pasal nak raya. rasanya semalam sume orang sebuk membeli lauk pauk nak masak tuk raya. aku pun apa kurangnya. aku gi k4 dalam kul4.30 pm, tunggu driver balik, kalau tak sapa nak antar. aku pegi ngan Apis, Sasha n Arash. aku nak beli ketupat segera ngan ikan untuk lauk nasi dagang. aku beli ikan tenggiri, biasa orang guna ikan tongkol. ayam dh beli . aku cari daun kunyit tak de habis. dah siap beli barang2 sikit masuk lak ke KFC . tak sangka pulak aku si Arash ni boleh makan ayam yg pedas. habis dia makan coslow, dia mmg suka sayur. lepas makan dia kehausan, aku lupa bawak susu, bantai le dia minum ais lemon tea. on d way balik singgah 2,3 kedai nak cari daun kunyit, tak de... dahsyat tul orang KL ni. pokok kunyit belakang umah aku tu ada , tapi daunnya baru selebar 3 jari aku. dah tak de kena ambik la jugak kalau tak tak sedap rendang tak bau daun kunyit. sampai rumah kul 6.45pm. aku pun terus bukak pagar belakang nak ambik daun kunyit. tapi alangkah sedissss nya daun kunyit aku dah hilang, tinggal 2 helai yang itu pun besar 2 jari aku je... siapakah gerangan yang ambik daun kunyit aku?....
. Jaga troli mama , jangan sampai hilang barang2 dalam tu
Arash kehausan . Mama tak bawa susu
Habis licin Arash makan ayam . Tinggal tulang je
malamnya aku siap2 masak , aku rebus nasi impit, wat kuah kacang, rendang ayam n kari ayam.pagi sok tinggal wat gulai ikan, kukus nasi dagang. ingatkan nak wat kek kukus tak jadi dah penat

Nasi impit yg lembut & gebu .. pastinya NONA

Rendang ayam yg sedap walaupun daun kunyit seciput

Sambal kacang

Kari ayam yg nampak sedap

Tiada ulasan:

Catat Ulasan