Ahad, 12 Jun 2011

SANTAI SEBENTAR DI PD...

Hari ni mesti korang semua dah sebuk kembali sebab sekolah dah buka semula. Cuti2 Malaysia pun dah habis... Aku ni kiranya wat n3 terlewat sikit la. Cuti sekolah dah berakhir nampaknya .Cuti sekolah kali ni aku n family tak berjalan kemana mana pun, cuma balik kampung hubby kat Kelantan sekejap, tak sempat pun nak ronda2 kat sana. Tak sempat meronda2 pun RM nya melayang2 gak le...Hehehe....
Hari sabtu lepas pergi jemputan kawin kawan se opis hubby, balik dari kenduri kawin terus ke rumah di Seremban ada urusan ngan penyewa. Tak lama kat sana, habis urusan terus ke PD, dah janji ngan mamamiraki nak singgah sana. Mamamiraki n family ada kat Legend Water Chalet, bercuti kat PD. Ala aku ni kira tumpang santai le, lagi pun dah lama tak keluar ngeteh ngan dia orang, ye la sejak hubby mamamiraki sebuk kerja out station. Kalau tak dulu boleh dikatakan setiap malam minggu kita orang gi ngeteh. Kali ni kita orang gi ngeteh jauh sampai ke PD.
Sampai PD aku round2 dulu ,kebetulan ada pasar malam kat situ, macam2 gak le aku beli, sayur2 kampung termasuk pucuk ubi [ kalau gi rumah mama janet percuma aja dapat]. Dah puas ronda2 pasar malam baru pergi ke penginapan mamamiraki. Lama gak le santai2 kat sana dalam kul 9 mlm baru keluar gi ngeteh. Cantik dan indah pemandangan kat chalet tu, tapi harga sewanya pun mahal le, kalau aku saja2 nak sewa kat situ rasanya sayang duitnya. Bagi orang yang banyak duit mungkin tak de masaalah, ye la walaupun mahal aku tengok ramai gak orang sewa. Oh ye lepas ngeteh aku ngan hubby balik KL, anak aku Sasha tinggal tumpang bercuti ngan dia orang, kalau tak boring si Ika tak de kawan.....

Chalet yang damai dan indah diatas air

pemandangan dari beranda chalet

Gambar wajib tuan punya Blog

Senja di Lagend Water Chalet


Laluan ke chalet yang cantik, kemas dan bersih

Iki dan Amir sedang menikmati keindahanpantai PD

Sasha kat lain kali sewa la kat sini kalau gi PD...oh tidakkk...

Sasha n Ika

Iki ni tah pape ambik gambo, senget benget, hilang keayuan kita orang sume

Bergaya kejap kat lobi hotel

Dua sepupu yang mesra....

2 ulasan:

  1. kalau ngigau tengah mlm pastu terjun kat air camne..Teringat dulu masa menginap kat chalet cherating..bila terbangun tengah malam sebab dengar deruan ombak air laut dh sampai bwh chalet,

    BalasPadam
  2. X pe pas ni kita g sepang gold coast lak kt bagan lalang tu, cantik gak!

    BalasPadam