Sabtu, 7 Januari 2012

JALAN JALAN CARI MAKAN

Malam tadi [mlm minggu] aku kuar nak gi makan mlm sebab lauk dah abis ,malas nak masak lagi..[alasan ,sebenarnya mmg msk cukup2 tuk thari je,mmg dh plan nk makan kat luar]
Sebelum gi malak pergi dulu ke K4 nak beli barang2 dapur yang tak de. sampai K4 punya le ramai orang penuh parking, sampaikan aku tak dapat troli..habisss
Last2nya aku ambik le bakul yang boleh diseret, jadi la lagipun bukan nak beli barang banyak pun. Walaupun beli tak banyak, tapi satu hal la pulak nak membayar, sume kaunter berderet orang..aduhhh... walhal masa tu aku tengok dah dekat kul 11 mlm, ye la mlm ni K4 tutup kul12 mlm.
Lepas gi K4 perut dah lapar nak gi makan le, nak gi malakn kat mana ye... Sasha nak mkn fastfood, pizza ke, McD, ke kfc..Aku ni kalau perut lapar makan cam tu tak jalan. niatnya dari rumah nak makan kat wong solo, tapi Apis kat dah tutup la dah malam, tah ye tak tidak dah tutup...
Pusing2 dalam keta sambil pikir nk makan kat ne... Aku tak kesah le mana je, alih2 aku tengok samapi sg besi. memang banyak deretan kedai makan kat situ. disebabkan sasha nak makan fastfood cari le kedai yg ada semua makanan. Jumpa la kedai NAN ROYAL...kat sini macam2 ada. aku makan nasi goreng ikan masin, apis, nasi ayam panggang n sasha lamb chop.



Ni lah kedai makannya, ramai sungguh orang....

pemandangan disudut kedai makan, ingatkan nak posing kat situ,
malu la orang ramai...

muka orang dah lapar.....

Makanan lum sampai air dah abis separuh. jus tembikai tuk sasha n
epal panas tuk aku le...

Ha ni leache kang yang sangat sedap tuk apis.... aku tak pernah beli
sedap rupanya, lain kali aku oder la..

Nasi ayam panggang yang rasanya ok la....sedappppp

nasi goreng ikan masin n telor dadar. mulanya aku oder nasi grg USA
dah habis , so tukar nasi grg ikan masin, nasib baik sedap

lamb chop....sasha sekarang suka makan lamb chop, kalau dulu suka chicken chop

tengok habis licin dia makan, tinggal tulang kambing je....


balik jalan jem sebab orang balik tengok bola......

jalan jem pun sempat gak ronda2 sampai kl, sasha la tak nak balik dulu di suruhnya
Apis pusing2 kl, tak turun pun dlm keta je...

4 ulasan:

  1. sakit mataku tengk gambar blur.... kasi upgrade sikit la itu gambar....hihih

    BalasPadam
  2. mummy gee, gambo tu kena la gaya ngan muka aku yang mengantuk n lapar. gambar lain2 ok apa.. ala hp cikai le aku punya, gambo tak de kelas le

    BalasPadam
  3. trend kita kan bila lauk tengahari dh abis malas nak masak lg belah petangkan.

    BalasPadam
  4. Time ni Shasha leh ajak Apis jalan2...nanti bila Apis dah kawin...tak kan nak kacau daun pulak.

    BalasPadam