Rabu, 25 Ogos 2010

MENU APA LAGI YE...


Puasa dah masuk hari yang ke 16, esok hari ke 17 [Nuzul Quran], eh ... eh... dah dekat nak raya la. kalau kat kampung dulu masa budak2, emak dah mula jemur tepung n gula. senag ati kalau tengok mak dah jemur tepung, maknanya mak nak buat kuih la. kuih yang mak selalu buat bahulu n kuih bakar[bangkit]. kuih2 modern mak tak makan. seronoknya masa tu..... Tapi la ni aku fenin, bukan pasal nak buat kuih raya, kuih raya tak de hal asal ada duitnya tunjuk2 aja siap la. yang aku fenin ni pasal menu berbuka n sahur. dah tak tau nak masak apa lagi, terutam menu untuk sahur. hubby n anak2 tak nak sahur nasi goreng ke nasi lemak ke, dia orang nak nasi putih, tak kira la lauk apa, telur ke sadin ke....aku lak tak kesah la ada gesek ngan sambal totok pun ok, bukan makan sangat pun. last2 pagi tadi aku wat menu cam dalam gambar ni...

3 ulasan:

  1. lepas makan ikan tu ada lagi sebelah, sambal telor mata ada 2. yang abis cuma sup cendawan n telur masin.

    BalasPadam
  2. Pagi tadi anak2 makan roti goreng telor. One makan nasi goreng skit ngan kuih tako. Memang tak lalu sangat nak makan sahur...

    BalasPadam
  3. memang pun, rasa tak berbaloi bangun pagi2 masak, dia orang makan jangan tidak aja. pagi ni aku memang nak wat nasi goreng aja, nasi berbuka tadi banyak lagi

    BalasPadam