Rabu, 11 Ogos 2010

RAMADHAN DATANG LAGI

Alamdulillah , syukur dipanjangkan umur aku sihat tubuh badan, dapat menikmati ramadhan tahun ini. hari pertama posa mencabar tul panas sangat2 ....kalau tak kuat godaan mau terminum la...tapi syukur la sampai kewaktu berbuka gak. menu buka pun simple2 aja, bukan nak makan sangat janji dapat air cukup, makan pun tak berbaloi dengan penatnya memasak. tapi kalau terlebih makan nanti susah lak nat solat terawih.hari pertama aku solat terawih kat masjid Al-Ikhwaniah ceras utama, ramai sungguh orang. kat masjid ni lambat sikit sikit lepas solat isyak bacaan tahlil pasa tu tazkirah baru solat terawih. sebelum tahlil punya le lama nak sebut nama2 arwah, itu aja amik masa dekat 20 minit. kebas2 kaki lama duduk.dalam 10.30 baru nak solat terawih. so hari ke dua aku pergi kemasjid Al-Mukhlisin dekat sikit ngan umah. kat sini aku amik saf betul2 bawah econ selesa la. kat sini bagus, lepas isyak terus terawih, pas tu tazkirah baru solat witir. bacaan tahlil last ada yang balik lepas solat terawih, sebab awal lagi aku dengar la tazkirah dan solat witir sekali.sampai rumah baru kul 10.40 sebab jalan kaki, hubby tinggal aku dia balik habis terawih... sian aku jalan sorang2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan