Rabu, 1 Disember 2010

MAHA 2010

walau pun hujan pengunjung tetap ramai

cap ibu dan anak

like father like son...
ya ampun tak berangkat aku nangka ni, ada ke sebesar nangka mama janet kat Muo
besarnya ubi ni, berat la nak angkat sebab tu gambar terbaring
Apis N Sasha, duta product apa tu?...
nasi ambeng yg tersangat la TAK sedapnya, cam ni pun nk jual...
tengok la pokok tomato ni , lebat sungguh buahnya, kalau lah kita tanam cam ni...
tak beli pun pokok okid, bergambar pun jadi le
tak dapat aku nk beli nangka, q dekat 1km tk sanggup nk tunggu
dapat jugak telor pindang , ari tu terliur tengok kat blog mummy Gee
Dah lama aku tak jengah blog sendiri, sebab tak de crita baru . kebelakangan ni aku agak sebuk, ditambah dengan cuaca yang mendung2 , menambahkan sindrom penyakit M menular begitu cepat. daripada blog aku ni semak dan bersawang aku buat le n3 yang dah agak basi ni, tapi ok lah jugak kan.... Ni pasal MAHA 2010 la. hari ahad lepas aku sefamily pegi le ke maha tu lepas zohor. mak datuk punya la jem jalan ... giler tul... disebabkan jalan yang tersangat2 jem trpaksa lah parking keta kat tepi jalan yang jauhnya dlm1km. kalau nak tunggu parking lebih dekat aku ingat malam baru sampai ke maha kut. dalam hujan renyai2 kami redah aja la sampai ke tapak maha. alhamdulillah aku masih di beri kekuatan untuk berjalan sejauh itu... terror gak aku ye.. hihihi....sampai aja kat tapak maha cari kedai makan dulu sumenya lapar dan dahaga. lepas tu baru la mulakan lawatan. disebabkan hujan aku terus aja ke tempat pameran dan jualan dalam dewan. memang itu pun tujuan aku, tak kuasa aku nak pegi ketempat, lembu kambing dan yang sewaktu dengannya disebabkan hujan...Macam2 ada...., pameran maha yang dulu pun aku pegi, lebih kurang sama aja cam dulu. pusing2, round2 pegang itu pegang ini, last2 pegi tempat jualan.kat sini yang seronoknya, segala apa yang dia orang bagi rasa aku rasa, kalau yg sedap aku beli la, kalau yg kureng aku rasa aja la... yang pentingnya aku dapat beli telor pindang gak, Dah penat ronda2, beli2 lapar balik, kami pegi le ke medan selera, macam2 makanan ada.. dalam banyak2 tu aku nasi ambeng gak jadi pilihan aku, aku banyangkan mesti sedap macam arwah mak selalu buat, tapi HAMPEH....bagi kucing pun belum tentu nak makan.... sampai hati orang yang jual ye masak cam tu, orang beli bukan free....sapa2 yang nak ke maha jangan la beli nasi ambeng tu, ada satu gerai aja yg jual . NASI AMBENG T****NG KA***G

Tiada ulasan:

Catat Ulasan