Ahad, 11 September 2011

RAYA..RAYA..RAYA...

Selamat hari raya.... hehehe.. tak habis2 ngan ucapan selamat hari raya, tak habis2 beraya. Tapi kan memang seronok kalau orang datang beraya kerumah kita. Masa raya ni kan rumah aku open 24 hours... tak caya?....
Kalau tak caya tanya tamu aku ni sapa lagi Mamamiraki n family le. Dia aja tamu yanga sudi datang tengah2 malam . Kebetulan hari sabtu lepas kawan2 anak aku Sasha nak datang beraya.so aku masak le nasi impit , rendang ayam, lodeh, kuah kacang disamping biskut2 raya yang memang siap terhidang kat meja. Petang sabtu tu mamamiraki ada open house rumah kaka ipar dia , tu yang dia datang rumah aku malam, ala saja nak lepak2, cam ngeteh le jugak.
Mamamiraki sampai kul 11.30 malam, kalau rumah orang lain dah tutup pintu kut, pintu rumah aku ni sentiasa terbuka selagi ada orang yang belum tidur..
Sampai2 sumenya cam muka orang bangun tidur je....hehehe...Tapi semangat nak raya yang buat segar kembali. Sambil makan2, sembang2, mamamiraki sempat urut kaki guna mesin urut kaki aku le, bukan gi rumah kakak urut sebelah rumah aku tu. Budak2 apa lagi bantai main game, baca komek, masing2 mata jadi segar... Rasanya dalam kul 3.30 pagi kut baru mamamiraki balik.... [ Ni xtvt ngeteh lum bermula lagi]....

Ketibaan Mamamiraki, tengok le mata dia layu2 gitu....

Ika n Iki walaupun nampak ngantuk tapi masih mampu tersenyum,
dapat jumpa Sasha....

Menu biasa eksesori nasi impit... kuah kacang n lodeh

Yang ni ketupat palas mamamiraki yang bawak. makan ngan
serunding daging, sedapppp...

Ni le yang buat budak2 segar semula, main game. Iki n Sasha

Yang ni tak tau le Amir yang main ke Saidon, hubby tukang tengok je

Alamak mak tercicir lak gambar ni kat bawah, rendang ayam n nasi impit le

SORY LE GAMBAR TAK MEMUASKAN, TAK CLEAR
MALAM2KAN, NAK KLIK2 TAK DE MOOD...

2 ulasan:

  1. Tahun ni ramai org suka duduk rumah tak nak beraya ke rumah org. Mungkin zaman dah berubah kak Kay.

    Lagi pun di TV banyak cerita hantu. Jadi ramai yg beraya dgn TV ...

    BalasPadam
  2. Ye la MS, kak kay dah blk KL ni tak gi pun raya rumah jiran2, sembang2 kat pagar je...

    BalasPadam