Ahad, 29 April 2012

AYAM KAMPUNG.....

hari tu kaum kerabat ku termasuk mummy gee, mamamiraki, mama janet asik bercerita pasal ayam kampung je, sampaikan aku pun teringin sangat nak makan, Terasa2 enaknya ayam kampung yang liat2 sikit, tapi yang tak de gigi atau pakai gigi palsu tu lupakan kan lah kalau teringin ayam kampung ye. Untuk keselamatan gigi baik makan ayam bandar....hehehe
Aku ni tanya le anak aku si Hafeez mana ada tempat makan yang ada jual ayam goreng kampung yang sedap, kebetulan hari sabtu hubby kena keja sampai malam, malas le nak masak thari tu, so aku ajak anak gi makan ayam kampung. Ingatkan nak makan ayam penyet wong solo je pun sedap, tapi anak aku bawak tempat lain,ikut je la....Tah mana tempatnya..rasa2 cam area Bangi je....Tak kesah le perut aku pun dah lapar ni.....layan je la gambar2 kita orang makan....

 Woii...Apis makan ayam kampung goreng dua2 belah tangan..dia tak makan nasi,
 ratah ayam je...


 Alah si Sasha ni malu2 lak orang nak amik gambar....


 Haaaa....muka orang lapar, penuh sepinggan nasi, abc lagi......huhhhhh....

 sopannya mak cik ni makan, dah slow je , tak sedap ke...



 
 Ini le rupa ayam goreng kampung yang special [kononnya la]. goreng rempah, pas tu 
dia bagi le sambal kicap wat cicah n tomato...Biasa je rasanya....



 Nama kedainya aku lupa la, kalau kita nak ayam goreng oder kat sini dulu,
pas tu amik le nasi n lauk2 lain kat dalam.....



Napa sha check beg duit abang ke...ada lagi ke duit nak gi jenjalan ni....

4 ulasan:

  1. Wahhhh...apis dah beli Merc baru kaler hitam ehhh....hehehee

    BalasPadam
  2. ayam kg dodo mentho.wel2 makan

    BalasPadam
  3. mamamiraki, baru beli la merc tu lupa nak bg tau ko, ala duit tunggakkan ari tu cukup lak wat beli merc.....kahkahkah...
    mama janet, aku kalu makan ayam kan sukanya dodo menthok je...

    BalasPadam
  4. MBAKYU enaknya ayam kampung.
    Kabare...banyak jemputan 27 Mei ni, tapi tak ada yg jamu ayam kampung

    BalasPadam