Khamis, 18 Ogos 2011

ULI ULI AIDIL FITRI


ni N3 terlewat sikit, semalam sebuk , tak sempat nak buat. La ni semua sebuk pasal buat kuih raya, dan aku tak terkecuali. Macam yang aku cerita kat n3 sebelumnya aku pun sebuk nak buat kuih gak, tapi aku buat kuih yang simple2 aja. Kebetulan semalam sekolah pun cuti, so anak aku si Sasha la yang beria2 nak buat kuih. Aku cuma siapkan bahan2 dan sukatannya, yang lain2 dia yang buat, rajin pulak dia kali ni nak tolong. Mula2 aku buat biskut dahlia @ semperit. biskut tu yang paling senang dan seronok menekan2 buat bentuk bunga2... cantikkk...
Aku buat 2 aduan, banyak gak le dapat. Pas tu aku buat mazola pulak, kali ni cuma sekilo tepung aja. tapi bila dah campur ngan kacang banyak jadinya adunan tu. Cepat aja siap, rasa2 nak buat biskut raya lagi, seronok pulak sambil dengar lagu2 raya, terasa suasana nak raya.....
Untuk hari tu cukup lah 2 jenis dulu, esok atau lusa nak buat makmur pulak. Planta ada lagi, nak buat biskut apa lagi ye.....

Sasha dengan gigihnya tengah bubuh ceri kat bunga2 tu.
biar nampak berseri biskutnya...


ni le ceri yang dah aku potong2, cukup malas nak buat yang ni,
melekit2 tangan.....

Biskut dahlia yang dah masak, tahun depan sapa nak oder kat aku boleh la...

Ni le biskut mazola aku yang sedap sebab banyak kacang,[mamamiraki
tengok betul2 biskut mazola aku tu, bukan guna acuan tutup botol tau]

Pehal lak gambo ni kat bawah.... gasak le labu. Oh ye biskut dahlia
aku buat dua warna, kuning n pink. saja nak kale2....

5 ulasan:

  1. sasa dah pandai buat kueh leh kawin.Tahun ni tak ada org taja wat rebonding ke.suruh FAMA taja

    BalasPadam
  2. Tak boleh buat rebonding, sasha kata ustazah bagi tau buat rebonding hukumnya haram...lalalala.....

    BalasPadam
  3. ustazah jeles la tuh... ngeee

    BalasPadam
  4. nak biskut mazola... jgn terjatuhkan bekas lagi ekk... kalo jatuh n hancur pun jgn buang... leh makan pakai sudu... ngeee

    BalasPadam
  5. Huk alah.........biskut semprit tu biskut dahlia rupanya..........awat x habak awal2, klu biskut aku pernah rasa ler!

    BalasPadam