Khamis, 10 November 2011

PERCUTIAN KE BALI....

Sebenarnya aku nak buat n3 pasal raya haji, tapi rasa cam dah basi je....so tak yah la. Ha aku nak buat n3 percutian aku yang korang sume tak tau.....nak tau aku bercuti ke mana selain ke Kuala Krai Kelantan....Jeng..jeng..jeng....
Aku bercuti ke Bali daaaa..... sory la tak ajak korang sume, percutian mengejut , ye la duk terperap je kat Kuala Krai jemu gak, jadinya tanpa dirancang aku n family bercuit ke Bali. Melihat keindahan pantai sambil mendengar deruan ombak..... Aku ni kadang2 rasa fobia tengok ombak n lautan yang luas , terbayang kalau tiba2 tsunami melanda, sempat aku ke berlari......
Sampai ke Bali pun dah agak petang , memang bercadang nak menginap kat situ,dah sampai tu tinjau2 la mana chalet yang murah2 je, chalet ayam pun tak pe gak, bukan nak tidur sangat pun ..tidur2 ayam je...sesuai le kalau menginap kat chalet ayam je...hahaha.....
Tak sangka kan aku boleh sampai ke Bali..... naik apa ye belon, ke bot ke sampan.... Tak kira la naik apa yang pentingnya aku dah sampai ke Bali.....



Tak caya aku gi Bali, tengok tu DeBali, resort & spa.... sebagai bukti percutian

Dah sampai pun ke Bali, cari parking le Apis...

Pak...saya mau nginep di sini berapa sewanya pak. mau yang murah aja pak...

pemandagan di chalet DeBali..ok la....

kalau aku pilih menginap chalet yang ala2 banglo tu, mampu ke ...

Mau booking chalet tunggu di sini ye bapak2 n ibu2....

Pehal ni Apis tayar pancit ke, jangan wat hal...tak balik nanti.

antara chalet2 yang terdapat di DeBali resort...

dari chalet nampak bot2 nelayan ke apa tah...

Ha.. ni le kapal yang kita orang naik sampai ke Bali.. kena parking tepi jalan je tau..

mana satu chalet aku duduk ye...hahaha...tiada dalam gambar......

Keindahan pantai Bali diwaktu petang...ombak kuat....takut...

Apis n Sasha melihat sampah sarap kesan tsunami dulu....hehehe...

suka Apis n Sasha dapat melancung ke Bali.....
Alamak... ombak kuat la, nak tsunami ke... lariiii... jangan tinggal dakuuuu....

huhuhu.....mana dia orang sume ni, kenapa tinggalkan aku sesorang kat tepi pantai ni..

[Aku tak tipu memang aku bercuti ke Bali...tapi bukan pulau Bali
kat Indon tu, cuma sekadar Pantai Tok Bali kat Kelantan je..hehehe...]

3 ulasan:

  1. bestnya gi Bali leh naik kete sendiri.. ehehe...

    BalasPadam
  2. kapal yg tersadai tu kan kapal yg naik ke darat masa sunami dulu...aku tau....mana n3 raya haji ko kat klate.buat je walau dah basi

    BalasPadam
  3. ko tak beli ke LIMAU BALI sekali...tak pun beli AIR BALI ker....

    BalasPadam